Clasificarea deficienţei de auz după criteriul gradului de pierdere a auzului (sau cantitativ)

Intensitatea sunetelor se măsoară în decibeli (Db). Încadrările sunt ușor relative, aproximative; astfel, trebuie gândit în termeni de „în general”, sau de „situația cea mai comună”.   Referințe bibliografice 1. BIAP (BIAF) – International Bureau for Audiophonology; 2. Bodea Haţegan, C., 2015 – Demers complex de evaluare în contextul implantării cohleare. Studiu de caz, Revista română de Terapia tulburărilor de Limbaj și Comunicare, Numarul 1/2015; 3. Erber, N., 1982 – Auditory training, Alexander Graham Bell Association for the Deaf, Washington DC; 4. Ling, D., 1976 – Speech and the hearing-impaired child: Theory and practice, Alexander Graham Bell Association for the Read more…

Direcționați 3,5% din impozit către Asociația Darul Sunetului!

Dragi prieteni, Ca în fiecare an, aveți posibilitatea de a direcționa o parte (3,5%) din impozitul plătit anul precedent către un ONG drag vouă! În 2021, vă invităm ca această cotă-parte să o direcționați către Darul Sunetului. Completați formularul de aici: redirectioneaza.ro/asociatia-darul-sunetului, semnați-l și trimiteți-ni-l nouă scanat pentru a-l depune (dacă nu vreți să o faceți voi, desigur). Mulțumim mult pentru sprijin!  

MED-EL – Primele intervenții chirurgicale din Europa cu un implant cohlear total implantabil

Pe 24 septembrie a fost realizată prima intervenție de implantare cu un implant cohlear total implantabil (ICTI) din Europa. Intevenția a fost efectuată de prof. dr. Philippe Lefèbvre, șeful Departamentului ORL al Spitalului din Liège și profesor la Universitatea din Liège, în cadrul unui studiu de fezabilitate. Acest dispozitiv conține toate componentele interne și externe ale unui sistem de implant cohlear MED-EL, inclusiv procesorul audio, microfonul și sursa de alimentare, într-un singur dispozitiv plasat sub piele. ICTI se anunță drept cea mai inovatoare și sofisticată tehnologie în domeniul soluțiilor auditive – o adevărată piatră de hotar. Cu adevărat tehnologia modernă Read more…

DOCUMENT Două noi acțiuni în sprijinul redeschiderii școlilor

Am continuat, cu mijloacele specifice mediului asociativ, activitatea de advocacy pentru redeschiderea unităților de învățământ înschise în mod nejustificat de autorități inepte și fără viziune. Pe 11 decembrie, am înaintat Curții de Apel București o adresă de tip amicus curiae în sprijinul acțiunii pe rol deschise de OCHR contra Hotărârii nr. 24 a C.M.B.S.U. din 19.10.2020, în mod specific contra art. 1, pct. 6 al Hotărârii, care prevede suspendarea „temporară” a activităților didactice care presupun prezența fizică. Documentul în format pdf. Azi, 28 decembrie, am solicitat noului-vechiului ministru al Educației, dl. Sorin Cîmpeanu, același lucru ca mai sus: readucerea copiilor Read more…

Soluțiile bimodale Oticon – Importanța auzului cu ambele urechi

Pentru unii oameni, un implant cohlear la o ureche și un aparat auditiv la cealaltă ureche ar putea fi o soluție eficientă, cunoscută sub numele de soluție bimodală (1). Auzul cu ambele urechi este important, deoarece ajută la înțelegerea vorbirii în mediu zgomotos și permite purtătorului să aibă senzația spațialității – să știe de unde provine sunetul. Se pot completa două soluții auditive diferite? Cele două soluții dintr-o configurație bimodală se completează reciproc și împreună pot îmbunătăți performanța auditivă generală (2), (3). Implantul cohlear oferă claritate, în timp ce aparatul auditiv oferă intensitate și profunzime sunetului. Dacă aveți un implant Read more…

INTERVIU cu Matei Bolog, primul român câștigător al bursei de școlarizare „Graeme Clark” / Cochlear

  Matei-Alexandru Bolog, student la Facultatea de Arhitectură și Urbanism din Cluj-Napoca, este primul român distins cu Bursa de Școlarizare „Graeme Clark” oferită de producătorul de soluții auditive Cochlear. Cum primul nu înseamnă neapărat și ultimul, oferim astăzi câteva detalii despre această distincție și încercăm să îl cunoaștem pe Matei cu ajutorul unui interviu. Sperăm astfel să îi inspirăm și pe alți tineri (B.S.).   Bursa „Graeme Clark” Bursa de școlarizare „Graeme Clark” este acordată anual de producătorul australian de sisteme de implant Cochlear sub forma unui sprijin financiar pentru perfecționarea educației. Bursa „Graeme Clark” este destinată purtătorilor de dispozitive Read more…

Jurnalul auzului meu

Cândva în jurul vârstei de 1-2 ani am pierdut auzul progresiv, fără să ştiu exact cauza, o ipoteză fiind că s-ar fi întâmplat în urma unui tratament cu antibiotice. La 2-3 ani am început să merg la logopedie la un terapeut la Spitalul Panduri din București. Am mers des. Pe la 4 ani am început să citesc pe buze şi să mă exprim în propoziţii scurte. Mai citeam poveşti cu mama începând pe la 5-6 ani. Deşi purtam proteze auditive acestea nu mă ajutau deloc, erau inutile. La vârsta de 7 ani, în anul 2000, am făcut operaţia de implantare. Read more…

EURO-CIU: Măștile și vizierele faciale au un impact negativ asupra aspectelor vizuale și auditive ale comunicării

Dr. Leo De Raeve – consultant științific al Asociației Europene a Utilizatorilor de Implant Cohlear, EURO-CIU COVID-19 și regulile cu privire la acoperirea feței au condus la producția și disponibilitatea diferitelor tipuri de măști și viziere pe piață. Problema majoră este că măștile tipice (din pânză sau medicale) prezintă o barieră vizuală evidentă pentru persoanele cu pierdere de auz (gura, buzele, dinții, limba și obrajii nu sunt vizibile) (Atcherson și colab., 2017). Cu toate acestea, măștile și vizierele nu numai că au un impact negativ asupra aspectelor vizuale ale comunicării, ci creează și o degradare acustică a fluxurilor vocale. Datele Read more…

Școala pandemică: dificultăți întâmpinate de copiii cu cerințe speciale în procesul educațional

Punct de vedere exprimat la conferința „Școala, încotro?” din 26 septembrie 2020 În România sunt aproximativ 70.000 de copii cu dizabilități neinstituționalizați, mulți cu handicapuri permanente, care necesită terapii recuperatorii prelungite și sprijin constant. Din perspectiva nevoilor de educare, idealul, transpus de altfel în lege prin consens, este ca acești copii să învețe în școli de masă. Dar indiferent dacă acest ideal era pus în practică sau nu la momentul începerii epidemiei de Covid-19, copiii cu cerințe educaționale speciale (CES) au avut cel mai mult de suferit din cauza situației create de gestionarea deficitară a acesteia. Una dintre aceste „victime Read more…

Deprinderea capacităţii de a vorbi la copiii hipoacuzici: în trecut şi astăzi

În trecut! Copiii cu afecţiuni ale auzului erau încadraţi relativ târziu în programe de terapie a vorbirii şi auzului. Aparatele auditive aveau performanţe slabe. Implanturi cohleare nu existau la acea vreme. Dacă afecţiunea auzului era gravă, progresele în ceea ce priveşte vorbirea erau mai degrabă modeste. Terapeuţii exersau împreună cu copiii în faţa oglinzii şi făceau uz de diferite metode tactile, adică evitau, complet sau parţial, abordarea acustică a vorbirii, pentru că nu producea rezultate. Astfel au ales metoda vizuală (câteodată și pe cea tactilă) pentru controlul și îmbunătățirea vorbirii. Acest lucru era valabil și în cazul citirii de pe Read more…