Terapia prin neurofeedback

Terapia prin neurofeedback*, numită și biofeedback EEG, este o metodă de ultimă oră, non-invazivă de a învăța creierul să funcționeze mai echilibrat, mai sănătos. Este o modalitate simplă și plăcută de învățare care poate ajuta la schimbarea modului în care creierul produce și distribuie energia sa. Creierul emite patru așa numite benzi de frecvențe, Alfa, Beta, Delta, Teta. Aceste benzi de frecvență ne spun ce parte a creierului este activă și care frecvență ar trebui folosită de creier pentru realizarea unei anumite sarcini. În timpul activităților normale zilnice, de exemplu calculul resurselor financiare personale sau pentru un elev realizarea unei Read more…

Grădinița pentru deficienți de auz s-a redeschis. Întrebările rămân

De ieri, copiii cu hipoacuzie sunt din nou la grădi – unica, reamintim, grădiniță mixtă de acest tip din țară. Dar… rămân deschise în continuare multe întrebări. Cum a fost posibil să apară un raport de expertiză conform căruia clădirea grădiniței era în pericol de prăbușire, când clădirea arată impecabil? De ce a stat expertiza aproape doi ani într-un sertar, fără să se urmeze pașii procedurali solicitați de lege și fără ca nimeni să aibă cunoștință de ea? De ce nu s-au urmat căile administrative legale pentru comunicarea ei către grădiniță, în martie 2021? De ce au stat aproape două Read more…

Pentru prima dată, elevii cu cerințe educaționale speciale au locuri speciale la admiterea în licee, școli profesionale și universități

  Pentru prima dată în România există locuri dedicate elevilor cu cerințe educaționale speciale, în liceele din toată țara. În februarie 2020, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) recomanda ca elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate „romilor” și copiilor din Republica Moldova (edupedu.ro). Inițiatoarea plângerii către CNCD motiva că măsura ar fi „un ajutor semnificativ pentru cei care au anumite abilități într-un domeniu, dar abilități deficitare pe alt domeniu și nu vor mai fi obligați, de exemplu, să aibă nota 6 la română la Read more…

Câte persoane cu dizabilități trăiesc în România?

Conform datelor Eurostat, în România, aproximativ un sfert din populația cu vârsta peste 15 ani prezintă dizabilități.  Dizabilitatea este măsurată prin corelare cu așa-numitul concept de limitare a activității generale, utilizat de Eurostat: „limitare a activității pe care persoanele o fac de obicei, ca urmare a problemelor de sănătate apărute cel puțin în ultimele șase luni.” În acest context, persoanele cu limitări severe ale activității reprezintă 6% din populație (1,2 milioane persoane). La 31 decembrie 2019, numărul total de persoane cu dizabilităţi comunicat Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii si Adopţii (ANDPDCA) prin direcţiile generale de asistenţă socială Read more…

Un pas mai aproape de întoarcerea la grădiniță pentru copiii cu deficiențe de auz: Contraexpertiza clădirii în care funcționează Grădinița nr. 65 contrazice încadrarea în gradul I risc seismic

Avem bucuria să vă informăm că inițiativa noastră de strângere de fonduri pentru sprijinirea Grădiniței 65 s-a încheiat cu succes: astăzi, 27 aprilie, Grădinița 65 a recepționat raportul de expertiză pe care l-a solicitat și a putut achita integral factura (deloc ieftin: 18.000 lei!) Documentul primit azi confirmă ceea ce am bănuit și sperat: că raportul anterior, realizat de Primăria Sectorului 1 și care încadra clădirea în clasa de risc seismic I (RsI), este eronat. Dacă eroarea a fost intenționată sau a fost cauzată doar de nepriceperea expertului Primăriei… rămâne de văzut. Cităm din raportul actual: Expertul incadreaza cladirea existenta Read more…

Niciodată nu e prea târziu să auzi

Italianul Alberto Rossi și-a pierdut auzul la vârsta de 21 de ani din cauza unui medicament pentru tuberculoza pulmonară, care s-a dovedit ototoxic. Timp de peste o jumătate de secol a trăit astfel, fără a putea folosi niciun dispozitiv ajutător. Însă, la 80 de ani, el a luat decizia îndrăzneață de a solicita un implant cohlear. Iar acesta i-a redeschis lumea sunetelor. La vârsta la care și-a pierdut auzul, Alberto nu folosise niciodată telefonul sau televizorul. Astăzi, el folosește implantul cohlear (de la Oticon Medical) pentru a vorbi la telefon și a auzi ceea ce vede la televizor. De asemenea, Read more…

OTICON – Ochii arată ceea ce creierul aude

Sunteți purtător de implant cohlear? Uneori vă simțiți epuizat după o conversație mai lungă, nu-i așa? Uneori ascultarea vine „de la sine” și nu necesită efort, dar alteori – mai ales în medii zgomotoase, trebuie să vă concentrați considerabil, deoarece creierul trebuie să lucreze suplimentar pentru „a umple golurile” din ceea ce percepeți. Dacă ați fost la un test audiologic, știți că acesta se concentrează pe cât de mult puteți auzi și înțelege și mai puțin pe efortul mental pe care îl faceți în procesul ascultării. Reducerea efortului pe care purtătorul de implant îl depune la ascultare este un obiectiv Read more…

Cochlear la borna 40 (și ceva)

Reportajul „First Cochlear Implant” (Primul implant cohlear), seria „Witness” a BBC World Service. Premiera: 2015. Conține fragmente audio și înregistrări de arhivă cu dr. Clark și Rod Saunders. Despre implantul cohlear aici. O încercare de biografie a profesorului Clark aici. Și o filă din povestea mea cu Sofia și Cochlear, aici. Vor urma și altele… e inevitabil!

Science and Research Seminar sponsored by COCHLEAR

Standard of Care in Europe, Middle East and Africa Webinar hosted by Cochlear’s Scientific Event Team Monday, 29th March 2021, 14:30 – 16:30 CET Register and take part in the webinar – Registration via event website We enable captioning in English, German, Italian, Spanish, French, Turkish and Arabic language. The registration will close on 28th March 2021.   Programme Cochlear introduction Dr Bart Volckaerts, Mechelen, Belgium Introduction to the International Consensus Paper Prof Shakeel Saeed, London, UK Best practice on establishing the Standard of Care Prof Christophe Vincent, Lille, France Directed Discussion: „Regional implications and applications of the consensus statements” Read more…

Minuta Adunării Generale anuale a Asociației „Darul Sunetului”

  La cea mai recentă reuniune a sa, pe 12 februarie 2021, Adunarea Generală a Asociației Persoanelor cu Deficiențe de Auz „Darul Sunetului” a revizuit obiectul de activitate, prevederile statutare, activitatea anterioară ca și istoricul asociației, ai cărei membri fondatori sunt părinții unor copii hipoacuzici purtători de implant cohlear. Adunarea Generală a reținut faptul că prin specificul și caracterul său de noutate tehnologică și medicală, cvasimajoritatea pacienților purtători de implant cohlear din România (la care se adaugă un număr mult mai mic de purtători de implant de ureche medie și de implant cu ancorare osoasă) sunt copii (minori) și totodată Read more…