Împreună cu colegii din celelalte organizații de părinți de copii cu deficiențe de auz am remis Ministerului Educației un set de propuneri în răspuns la invitația de a participa la dezbaterea noii viziuni Educația ne unește promovată de ministrul Educației, dna Ecaterina Andronescu.

Întrucât asociațiile noastre reprezintă copii cu nevoi educaționale specifice, am subliniat dorința noastră ca școala „de masă” să fie într-adevăr accesibilă copiilor deficienți de auz, pentru ca procesul educațional să fie eficient și echitabil, în scopul incluziunii sociale a viitorilor adulți cu deficiențe de auz.

Propunerile formulate au fost următoarele:

1. Alocarea unui număr mai mare de posturi de specialiști (profesori itineranți, profesori psihopedagogi, profesori logopezi) pentru copiii cu cerințe educaționale speciale în învățământul de masă, deoarece, deși numărul copiilor înscriși în educația de masă scade, numărul copiilor cu cerințe educaționale speciale crește;

2. Creșterea numărului de ore de logopedie de care beneficiază elevii deficienți de auz și asigurarea necesarului de profesori logopezi și psihopedagogi. În momentul de față specialiștii angajați în sistem sunt supraîncărcați; există grădinițe și școli, mai ales în mediul rural, unde copiii hipoacuzici nu pot beneficia de terapii specifice în cadrul instituțiilor de învățământ;

3. Reformarea instituției profesorului de sprijin prin programe de specializare a cadrelor didactice și asigurarea normelor didactice/locurilor necesare în funcție de numărul elevilor cu CES din fiecare unitate școlară;

4. Amendarea Ordinului MECS nr. 1985/20161 prin precizarea explicită a particularităților pentru fiecare tip de deficiență;

5. Susținem propunerea dvs. de reducere a încărcării programei școlare;

6. Rezervarea de locuri pentru copii cu cerințe educaționale speciale în clasele liceale (urmând exemplul locurilor rezervate pentru elevii de etnie rromă);

7. Organizarea sistemului de învățământ pre-universitar astfel încât copiii hipoacuzici, purtători de implanturi cohleare sau de proteze auditive, fără alte deficiențe, ca primă opțiune să fie integrați în învățământul de masa, cu suport material și profesional suplimentar;

8. Instituțiile integratoare (școli, grădinițe, universități) să primească sprijin material pentru achiziția de sisteme FM și pentru amenajarea corespunzătoare a sălilor de clasă, în vederea ușurării incluziunii copiilor și tinerilor cu deficiențe de auz și a facilitării procesului de învățare pentru aceștia.

Adresa noastră în format pdf aici


0 Comments

Spune ceva...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.